online kép - Fájl  tubefájl feltöltés file feltöltés - adja hozzá a fájlokat onlinefedezze fel a legújabb online dokumentumokKapcsolat
  
 

Letöltheto dokumentumok, programok, törvények, tervezetek, javaslatok, egyéb hasznos információk, receptek - Fájl kiterjesztések - fajltube.com

Online dokumentumok - kep
  

Objektumok mozgatasa

számítógépes



felso sarok

egyéb tételek

jobb felso sarok
 
PLC-S VEZÉRLÉSEK MEGBÍZHATÓSÁGÁNAK NÖVELÉSE
SSADM Strukturalt rendszerelemzési és -tervezési módszer
Automatika Segédlet Elektronikus eszközök szak II: évfolyam Nappali Müszaki Manager szak II: évfolyam Nappali
A videokonferencia mint prezentació
A személyi szamítógépek felépítése (részegységek, jellemzöik). Processzorok jellemzöi, fajtai. Memória jellemzöi, típusai.
Hattértarak és jellemzöik
Halózat hardver eszközei
Be és Kivitel
Az ACCESS objektumai
A B/K szoftver
 
bal also sarok   jobb also sarok

Objektumok mozgatása

A Blender 2.31-es verziója szerint


A "G" billentyűvel aktiválhatod a Grab módot, amivel a tárgyak egy csoportját mozgathatod el. Az erre kijelölt tárgyak rácshálója ekkor fehérre változi 626c29g k és az egérrel tolhatóak el (egérgomb kattintása nélkül). Ha már jóvá akarod hagyni a pozícióját, kattints a bal egérgombbal, vagy nyomd meg az ENTER billentyűt; a művelet elhalasztásához kattints a jobb egérgombbal, vagy nyomd meg az ESC billentyűt. A 3D ablak fejléce kijelzi a mozgatás távolságát.


Ha a koordináta rendszer egy tengelyén akarod elmozgatni a dolgokat, akkor nyomd meg a "G" gombot, a tárgyat mozgasd durván a tengely mentén és nyomd meg a középső egérgombot. A másodszori kattintással megszűnik ez a mód. A 2.3-as verziótól kezdve a mozgatást már egy konkrét tengelyre is határolhatod az "X", "Y" és "Z" billentyűk megnyomásával. Ha másodszorra nyomod meg ezeket a billentyűket, akkor a mozgatás a tárgy lokális koordinátarendszerének egy tengelyére korlátozódik. A harmadik megnyomással megszűnik ez a mód.


Ha már beléptél ebbe a mozgató módba, akkor egy konkrét távolsággal is eltolhatod a tárgyat egyszerűen egy szám beütésével. Ezzel megadhatod az első koordinátát a 3D ablak fejlécében. A koordinátát megváltoztathatod a TAB gombbal (objektum mód), használd az "N" billentyűt a numerikus beviteli mód panelének megnyitásához, ezt ENTER-rel véglegesítheted és ESC-tel léphetsz ki. A BACKSPACE visszaállítja az eredeti értékeket. Jegyezd meg, hogy a "." (pont) használható a tizedes jegyek megadására.


Ha nyomva tartod a CTRL-t, a "snap" módot aktiválod, ami arra jó, hogy a tárgy egy egész számmal, egy egységgel (a koordináta rendszer rácshálózatán) fog lépni. Ez addig tart, amíg fel nem engeded a CTRL-t, úgyhogy mielőtt elhelyezed a tárgyat, bizonyosodj meg róla, hogy a megfelelő helyen van.


Az ALT-G kombinációval visszahelyezheted a tárgyakat az eredeti helyükre.


Ha nagyon finom mozgatásokra van szükséged, használd a SHIFT gombot mozgatás közben. Ez arra jó, hogy a nagy egérmozgás hatására a tárgy csak egy kicsit fog megmozdulni.


A Blender kézmozdulat rendszere

A mozgató módba úgy is beléphetsz, hogy egy egyenes vonalat rajzolsz a bal egérgombbal.

Találat: 1409


Felhasználási feltételek