kategória | ||||||||||
|
||||||||||
|
||
Sokszor elöfordul hogy egy adagot kell kenni magadra kenöcsböl, zseléböl vagy más esetben fontos az adag kérdése. Ezt befolyásolhatja a karakter mérete. Közepes méretü karakternél nagyobbaknál kétszer annyit kell felhasználni, Kis méretünél pedig a fele is elég. Persze vannak kivételek, amik általában az adott anyagnál le vannak írva.
ALKÍMIAI KAPSZULÁK: Csak élölényekre, látható anatómiával rendelkezö lényekre fejtik ki hatásukat; elementálokra, élöholtakra és más hasonló teremtményekre nem. Hatékony használata az alkímiai kapszuláknak, ha fel van akasztva valamire amiben szállítják az eszközt. Lehet ez egy akasztós kapszula tartó vagy egy alkímiai fog. Csak egyet lehet viselni belölük egy idöben, és csak egy alkímiai kapszulát lehet bennük tárolni. Használatuk egy gyors (swift) cselekedet ha megfelelöen viselik öket az imént említett két tároló fajtában. Ezek távollétében egy egyszerü cselekedet használni öket, csak meg kell inni az italt. Betenni egy üres akasztós kapszula tartóba vagy alkímiai fogba egy kapszulát teljes körös cselekedet, és megszakító támadást von maga után.
Ezek után lássuk a kapszulákat és a tartókat:
Akasztós kapszulatartó: Áll egy vékony gumiszerü pántból, belül a fogra hurkolható. A pánt illeszkedik egy kicsi sima fémgyürüvel ami meg tud tartani egy alkímiai kaspzulát. A gyürü pozícionálható mindkét, a használó belsö vagy külsö ínyéhez. Néhány használó keresi, hogy a gyürü tartó a belsö ínyen hová kerülhet, és a kapszulát a nyelv alatt tartja a legkényelmesebb módon. Mikor mások keresik a gyürütartót a külsö felsö ínyen el lehet dugni a kapszulát az arcban kényelmesen.
100 ap.
Alkímiai fog: Azoknak akiknek a diszkréció és titkosság fontos, alkímiai fogat használnak alkímiai kapszula helyett. A neve érzékelteti, hogy ez egy speciális rejtett tárgy, olyan mint egy fog. A fog funkciója minden szempontból olyan mint a kapszulatartóé (lásd feljebb). Továbbá nagyon nehéz felfedezni alapos, mélyreható keresés nélkül (Keresés NF 30). A hamis fogat leggyakrabban egy kapszulatartó rejtett változatának használják, de néhány rendkívül avatott kém és más ügynökök méreggel feltöltött fogat hordanak, hogy elfogásik esetén semmiképp sem maradjanak életben. Egy alkímiai fog egy adagot tartalmaz bármilyen kontakt vagy lenyelés után ható méregböl, de csak ilyen mérget tud a fog viselöje használni - nem tudja máshogy eredményes mechanizmust a fog számára, mint hogy kombinálja egy harapás támadással.
300 ap.
Kapszula hozzávalók: A hat legközkedveltebb alkímiai kapszula leírása következik. Az alkímiai kapszulákat, (beleértve a késöbb felsorolandó alkímiai fegyver kapszulákat) nem lehet hatékonyan közelharci vagy távolsági harci támadással használni.
Ellenméreg kapszula: Ez a kapszula egy adag gyenge ellenmérget tartalmaz. Amikor felszívódik, +1 alkímiai bónuszt a d a Szívósság mentödobásokra mérgek ellen. Ez a bónusz 1 perc múlva lejár.
15 ap.
Vasember kapszula: Ez a kapszula egy sürü színtelen folyadékot tartalmaz, ami lehetövé teszi használója számára, hogy megszabaduljon a fájdalomtól és zavarodottságtól (distraction). Bárki aki használja a vasember kapszulát amikor zavarodott/ támolyog és kicsit szét van esve, nem vesz tudomást az állapota miatti megkötésekröl, nem lesz lekorlátozva egy egyszerü cselekedetre, normál mennyiségüt cselekedhet. A hatás csak az adott körre érvényes, kör végén azonnal megszünik a hatása.
Például, egy tántorgó karakter (staggered) egy kapszulatartóval tudja használni a kapszulát a köre elején (egy gyors cselekedet) és aztán kap egy mozgás cselekedetet és egy egyszerü cselkedetet.
Egy vasember kapszulával nem lehet megelözni egy karakter életeröpont vesztését ha ő 939d37j ; már 0-nál vagy az alatti életerö pontnál tartózkodik, és nem tudja megelözni a használója a halált, ha már -10 életerö alatt tartózkodik.
15 ap.
Ugrás kapszula: Ez a sürü, ssötét folyadék lehetövé teszi használójának, hogy nagyobbat tudjon ugrani egy rövid ideig. A használó +4 alkímiai bónuszt kap az Ugrás próbákra. Az ugrás kapszula elönye 1 kör után rögtön megszünik, amint a felhasználó végzett a körön belüli cselekedeteivel.
15 ap.
Stabilitás kapszula: Ez a sürü, kék folyadék a kapszulában felfokozza a használója egyensúlyérzékét egy rövid idöre. Mialatt a kapszula kifejti hatását, a használója kap +4 alkímiai bónuszt az Egyensúly próbáira. A stabilitás kapszula elönye 1 kör után rögtön megszünik, amint a felhasználó végzett a körön belüli cselekedeteivel.
15 ap.
Eröskar kapszula: Ez a kis kapszula egy adagot tartalmaz egy sürü, vörös folyadékból. Amikor lenyelik, a folyadék ideiglenesen megnöveli a fizikai eröt azért az árért cserébe, hogy amikor elmúlt a hatás, fáradt lesz a használója. Amikor az eröskar kapszulát használják, az +1 alkímiai bónuszt ad az erö próbákra és a közelharci fegyveres sebzésekre. Ezen elönyök 2 kör múlva elillannak, és utána a használó fáradt (fatigued) lesz. Ha egy olyan karakter használja az eröskar kapszulát aki már fáradt, akkor az elönyök befejeztével elcsigázott (exhausted) lesz.
125 ap.
Fürgelépés kapszula: Ez a kis kapszula egy adagnyit tartalmaz egy sürü, kék folyadékból. Amikor lenyelik, élénkség és fürgeség járja át a felhasználót, és rövid ideig ideiglenesen megnöveli a sebességet azért az árért cserébe, hogy amikor elmúlt a hatás, fáradt lesz a használója. A kapszula az alap sebességet növeli 5 lábbal. Ez az elöny 2 kör múlva elillan, és utána a használó fáradt (fatigued) lesz. Ha egy olyan karakter használja az eröskar kapszulát aki már fáradt, akkor az elönyök befejeztével elcsigázott (exhausted) lesz.
15 ap.
ALKÍMIAI FEGYVER KAPSZULÁK: Épp olyan, mint egy kapszulatartó, a kalandoroknak egy gyakorlatias, hatékony módszer bizonyos alkímiai anyagok erökifejtés nélküli használatára a harcban az ilyen alkímiai kapszulákat használó fegyverekkel.
Egy alkímiai fegyver kapszula használat mindössze egy gyors cselekedetet vesz igénybe (nem jogosí fel megszakító támadásra) ha helyesen van a fegyverre illesztve a kapszulatartó (lásd alább). Máskülönben egy alkímiai fegyver kapszula felhelyezése egyenértékü egy mágikus olaj felhelyezésével (egy egyszerü cselekedet ami megszakító támadást válthat ki).
Fegyver kapszulatartó: A legegyszerübb fegyver kapszula tárolás/ szállítás egy alkímiai fegyver kapszulatartó. Ez egy hosszú börszíjjal való körbeszíjazása a közelharci fegyvernek vagy egy dobófegyvernek (de nem egy lövedéknek) a penge elején, vagy a becsapódási felületén egy vékony gyürü ami tartja az alkímiai kapszulát. Egy költésgesebb változat a tripla fegyver kapszulatartó, amelyik három kapszulát tárol egy helyett. A karakter fegyverforgatás alkalmával a tripla tartóval tud használni egy, kettö, vagy mind a három kapszulát ugyanannak a cselekedetnek a részeként.
Csak egy fegyver kapszulatartó (vagy tripla tartó) erösíthetö fel bármely fegyverre. Egy fegyver kapszulatartó felerösítése a fegyverre vagy egy kapszula felhelyezése egy üres fegyver kapszulatartóba egy teljes-körös cselekedet, ami megszakító támadást von maga után. Így hát egy teljesen üres tripla fegyver kapszulatartó teljes megtöltése három teljes-körös cselekedetet vesz igénybe.
Egy alkímiai fegyver kapszulatartóba be lehet tölteni egy adag mérget, ami sérülés után fejti ki hatását (injury).
A kapszula aktiválódása bemérgezi a fegyvert, lehetövé téve a hordozójának, mhogy mérgezö támadást hajtson végre.
Egy karakter aki ilyen módon használja a mérget, kitezsi magát a normál veszélyeknek amik a méreghasználattal kapcsolatosak (beleértve az akaratlan, járulékos dolgoknak, amikor aktiválja a kapszulát, vagy egy természetes 1-es támadó dobás során).
100 ap.; Tripla: 400 ap.
Szellemgyilkos: A szellemgyilkos alkímiai kapszula bevon egy közelharci vagy egy dobófegyvert egy sürü, sötét folyadékkal. Ez az anyag lehetövé teszi, hogy mellözd a tévesztési esély negatív módosítóját, ami általában akkor érvényes, amikor anyagtalan teremtményekkel harcolsz (mintha a fegyver a ghost touch mágia birtokában lenne). A kapszula hatása 3 kör múlva elenyészik.
100 ap.
Sebesláng: Egy sebesláng alkímiai kapszula bevon egy közelharci fegyvert vagy egy dobófegyvert egy vékony olajréteggel, ami azonnal lángrakap. Ez az anyag lehetövé tesz a fegyvernek egy extra tüzsebsést egy rövid ideig a fegyver sebzésén kívül. Egy sebeslánggal kezelt fegyver 1D6 pontnyi tüzsebsézt okoz minden sikeres támadásnál. A kapszula hatása 1 körig tart. A tüzsebzés nem halmozódik más tüzsebzéssel amit a fegyver máshonnan nyer.
25 ap.
Sebesfagy: Egy sebesfagy alkímiai kapszula bevon egy közelharci fegyvert vagy egy dobófegyvert egy vékony olajréteggel, ami azonnal lehül veszélyesen alacsony hömérsékletüre. Ez az anyag extra hideg sebzést tesz lehetövé a fegyver számára egy rövid ideig a fegyver sebzésén kívül. Egy sebesfaggyal kezelt fegyver 1D6 pontnyi hidegsebsézt okoz minden sikeres támadásnál. A kapszula hatása 1 körig tart. A hidegsebzés nem halmozódik más hidegsebzéssel amit a fegyver máshonnan nyer.
25 ap.
Sebesszikra: Egy sebesszikra alkímiai kapszula bevon egy közelharci fegyvert vagy egy dobófegyvert egy vékony folyadékréteggel, ami pattog és szikrázik a veszélyes elektomos energia miatt. Ez az anyag extra elektromos sebzést tesz lehetövé a fegyver számára egy rövid ideig a fegyver sebzésén kívül. Egy sebesszikrával kezelt fegyver 1D6 pontnyi elektromos sebsézt okoz minden sikeres támadásnál. A kapszula hatása 1 körig tart. Az elektromos sebzés nem halmozódik más elektromos sebzéssel amit a fegyver máshonnan nyer.
25 ap.
Sebesezüst: Egy sebesezüst alkímiai kapszula bevon egy közelharci fegyvert vagy egy dobófegyvert egy vékony ezüstös folyadékréteggel. Ez az anyag extra sebzést tesz lehetövé a fegyver számára úgy, mintha ezüsttel futtatott fegyver lenne (beleértve a normál -1 büntetést is a sebzésdobásokra az ezüstözött fegyverekre). A kapszula hatása 3 körig tart, ezután hatástalanná válik a különleges anyag hatása a fegyveren.
50 ap.
Üvegcse Egy égetett agyag, üveg vagy fém folyadéktároló szoros dugóval. Egy üvegcse általában 1 hüvelyknél nem szélesebb, és 3 hüvelyknél nem magasabb. 1 uncia folyadék fér bele.
1 ap. Súly: *
Alkimista tüz (flaska): Egy ragacsos anyag, ami meggyullad ha levegövel kerül kapcsolatba.
Egy flaska alkimista tüzet grántszerü fegyverként hajíthatsz el. A
esetén 1D6-ot sérül az ellenfél és meggyullad, és még a közvetlen találat utáni
körben is sérül 1D6-ot. A célpont próbálkozhat egy egykörös cselekedettel a
lángok kioltására. Ha sikeres Gyorsaság mentödobást tesz (NF 15), kioltja
a lángokat. Ha a földön gurul, +2 módosítót kap a mentöjére. Ha beleugrik
egy tóba vagy mágiával oltja ki a lángokat, dobás nélkül kialszanak. Hatótáv:
10 láb.
20 ap. Súly: 1 font.
Ellenméreg (üvegcse): Ha megiszod, egy órán át minden méreg ellen tett Szívóság dobásodhoz +5 alkímiai módosító járul.
50 ap. Súly: *
Füstág: Ez az alkímiailag kezelt faág sürü füstöt bocsát ki, amint meggyújtják. A füst egy 10 láb oldalú kockát tölt be. Az ág elfogy egy kör alatt, és a füst természetesen eloszlik.
20 ap. Súly: ˝ font.
Gyújtósgally: Az alkímiai anyag ennek a galynak a végén meggyullad, ha valamilyen kemény felülethez ütödik. Sokkal könnyebb és gyorsabb vele tüzet csinálni, mint az acéllal és kovával vagy nagyítóval. Egy fáklya meggyújtása gyújtósgallyal egy egyszerü cselekedet (szemben a hagyományos egykörös cselekedettel), és minden más tüz meggyújtása úgyszintén legalább egy egykörös cselekedet.
1 ap. Súly: *
Mennydörgökö: Gránátszerü fegyverként hajíthatod el. Ha egy kemény felülethez ütödik, vagy nagyot ütnek rá, egy fülsiketítö döndülést ad ki (ez egy hangalapú támadás). A 10 lábnál nem messzebb tartózkodó teremtményeknek Szívósság mentödobást kell tenniük (NF 15) különben megsüketülnek. A süket teremtmények a nyilvánvaló következményeken kívül, -4 módosítót kapnak kezdeményezésre, ésminden szóbeli (Sz) összetevövel rendelkezö varázslatnak, amivel megpróbálkoznak, van 20% esélye hogy nem sikerül. Hatótáv: 20 láb.
30 ap. Súly: 1 font.
Napfénypálca: Ez az 1 láb hosszú aranyozott végü vaspálca erösen fénylik ha ráütnek. Tisztán bevilágít egy 30 láb sugarú területet árnyékosan 60 lábnyit, és 6 órán át világít, ami után az aranyozott vég kiég, és használhatatlanná válik.
2 ap. Súly: 1 font.
Ragacszacskó: Ezt az alkímikus ragaccsal töltött zacskót gránátszerü fegyverként hajíthatod el. Amikor egy célpontra veted ezt a zacskót (távolsági érintés támadás), a zacskó szétszakad, a ragacs kiszabadul, beterítve az ellenfeledet, majd a levegö hatására megkeményedik. A beterített lény -2-öt kap a támadásaihoz, és -4-et a hatékony Ügyességéhez. A beterített teremtménynek Gyorsaság mentödobást (15 NF) kell tennie, különben a padlóhoz regad, és nem tud elmozdulni. Ha a mentödobás sikeres, akkor is csak a sebessége felével mozoghat. A padlóhoz ragadt lény elszakítthatja magát egy sikeres Erö próbával (NF 17), vagy legalább 15 pontnyi sérüléssel, amit vágófegyverrel ejt. A ragacsra támadó karakter vagy a segítö társa nem kell hogy támadó dobást dobjon. Minden támadásával automatikusan talál, csak a sebzést kell kidobni (hogy mennyi ragacsot hasított le). Amint kiszabadult, képes a sebessége felével mozogni. A varázsolni képes karakter, akit ragacs kötöz meg, Összpontosítás próbát kell, hogy tegyen, hogy tudjon varázsolni. A ragacs 2D4 kör elteltével megszárad és törékennyé válik. Hatótáv: 10 láb.
50 ap. Súly: 4 font.
Savnak számít bármilyen maró folyadék ami hatással van fémekre vagy lúgos anyagokra (bázisok). Ezek az anyagok reakcióba lépnek és höt és gázokat árasztanak magukból. A savak efféle höje és párája veszélyes. Több fajtája van a savaknak, jellemzöikben kevéssé térnek el egymástól, a legtöbb savat be lehet rakni az erös, átlagos vagy gyenge kategóriába. Az erös savak folyadékok, a kénsavhoz hasonlóak. Komoly égéseket tudnak okozni és felhólyagzik töle a bör és gyakran vezet halálhoz ha belélegzik vagy lenyelik.
Az átlagos savak folyékonyak, sósavhoz hasonló és égést tud okozni, és felhólyagzik töle a bör, és veszélyes ha belélegzik vagy lenyelik.
A gyenge savak folyékonyak és bórsavhoz hasonlóak és gyakran nagyon irritálóak, ártalmasak, noha nagy mennyiségben tudnak eléggé veszélyesek lenni.
Erös savak: kénsav, salétromsav, hidrofluoridos sav. Ezek a legveszélyesebbek, ha megisszák halált okoznak, nagyon erös ellenálhatatlan szaguk van. Az egyik legjobb gránátszerü fegyverek. Átható szaguk és erös kipárolgásuk is kiváló csapdává teszik öket.
Erös sav hatása: 2D4 sebzés gránátszerü fegyverként.
Szemmel való érintkezés esetén: Ha egy szerencsés dobással (általában egy kritikus támadás) az erös savat a szembe juttatod, akkor az áldozatnak egy Szívósság mentöt kell tennie (NF 18) ellen, vagy véglegesen megvakul a sebzésen túl. Egy vakság gyógyítása (remove blindness) varázslat meg tudja gyógyítani a sav által okozott végleges vakságot. Sikeres mentödobás ellenére a sebzés bekövetkezik és a vakság is 1D10 körre.
Elfogyasztás esetén: Alkalmilag az erös savat erös méregnek kell tekinteni. Amikor elfogyasztja az áldozat, dobnia kell egy Szívósság mentödobást (NF 10) ellen, vagy 3D6 pontnyi Állóképesség sebzést szenved el. Egy sikeres mentö esetén 2D8 pontnyi belsö sebzést és 1 pontnyi maradandó Állóképesség sebzést szenved el.
Belélegzés esetén: Ha úgy adódik, hogy az áldozat belélegzi az erös sav káros gözét/ páráját, akkor dobnia kell egy Szívósság mentöt (NF 14) ellen, vagy 1D8 pontnyit sebzödik és 1 pontnyi maradandó Állóképesség sebzés vesztéssel kell számolnia (mentö felezi a sebzést).
Átlagos savak: Ecetsav, Etánsav, hidrofluoridos sav, perklór sav.
Átlagos sav hatása: 1D6 sebzés gránátszerü fegyverként.
Szemmel való érintkezés esetén: Ha egy szerencsés dobással (általában egy kritikus támadás) az átlagos savat a szembe juttatod, akkor az áldozatnak egy Szívósság mentöt kell tennie (NF 14) ellen, vagy véglegesen megvakul a sebzésen túl. Egy vakság gyógyítása (remove blindness) varázslat meg tudja gyógyítani a sav által okozott végleges vakságot. Sikeres mentödobás ellenére a sebzés bekövetkezik és a vakság is 1D4 körre.
Elfogyasztás esetén: Amikor elfogyasztja az áldozat, dobnia kell egy Szívósság mentödobást (NF 8) ellen, vagy
2D6 pontnyi Állóképesség sebzést szenved el. Egy sikeres mentö esetén 1D8 pontnyi belsö sebzést és 1 pontnyi maradandó Állóképesség sebzést szenved el.
Belélegzés esetén: Ha úgy adódik, hogy az áldozat belélegzi az átlagos sav káros gözét/ páráját, akkor dobnia kell egy Szívósság mentöt (NF 12) ellen, vagy 1D4 pontnyit sebzödik és 1 pontnyi ideiglenes Állóképesség sebzés vesztéssel kell számolnia.
Gyenge savak: Bórsav, foszforsav, hangyasav, hidrobróm sav. Ezek a leggyakoribbak, ám legkevésbé hatékonyabbak. Nem szagosak (bár a hangyasav éles, irritáló szagú) és nem túl veszélyesek ha belélegzik öket. Kifejezetten jó akkor ilyeneket használni, ha nem akarjuk megölni az ellenfelünket.
Gyenge sav hatása: 1D4 sebzés gránátszerü fegyverként.
Szemmel való érintkezés esetén: Ha egy szerencsés dobással (általában egy kritikus támadás) a gyenge savat a szembe juttatod, akkor az áldozatnak egy Szívósság mentöt kell tennie (NF 10) ellen, vagy 1D4 órára megvakul a sebzésen túl. Sikeres mentödobás ellenére a sebzés bekövetkezik és a vakság is 1D4 körre.
Elfogyasztás esetén: Amikor elfogyasztja az áldozat, dobnia kell egy Szívósság mentödobást (NF 14) ellen, vagy
1D6 pontni sebzést szenved el, és 1 pontnyi idöleges Állóképesség sebzést.
Belélegzés esetén: Ha úgy adódik, hogy az áldozat belélegzi a gyenge sav káros gözét/ páráját, akkor dobnia kell egy Szívósság mentöt (NF 10) ellen, vagy 1 pontnyi idöleges Állóképesség sebzést szenved el.
Sav (flaska): Egy flaska savat gránátszerü fegyverként hajíthatsz el, távolsági érintéses támadással.
Sebzése 2D4/ 1D6/ 1D4. Hatótáv: 10 láb.
Készítési ár: 100 ep./ 50 ep./ 25 ep. Piaci ár: 20 ap./ 10 ap./ 5 ap. Súly: 1 font.
Örökké égö fáklya: lyan mint egy normál fáklya, csak egy folyamatos láng varázslat van rá varázsolva. Egy folyamatosan égö fáklya tiszta fénnyel megvilágított területe 20 láb sugár, árnyékosan 40 láb sugár. Nem éget és nem áraszt höt magából, és nem szükséges oxigén az égéshez.
110 ap. Súly: 1 font.
Alkímiai altatógáz: Ezta a gyorsan párolgó folyadákot egyszerüen csak a levegöbe kell juttatni. Az illóanyag rövid életü méregfelhöt alkot, amely altató hatással van azélölényekre. Gránátszerü fegyverként dobhatod el az üvegét.
A folyadéknak nincsen semmilyen hatása, mivel azonnal gázhalmazállapotba kerül. Telitalálat esetén a célpont élölénynek sikeres Szívósság próbát kell dobnia (NF 15), és rontás esetén további 1D4 percig nem ébred fel. A gáz hat a mágikus altatásra immunis lényekre is, de a méregimmunitás azonnal semlegesíti. A mérgeket semlegesítö varázslatok és hatások használhatók az altatógáz hatása ellen. Egy üvegnyi gáz hatással lehet egy legalább kicsi teremtményre, vagy 5 négyzetlábnyi területen minden maximum pici élölényre. Megjegyzés: Minden alvó lény tehetetlen . Felébred ha megütik vagy megsebzik, de a hangoktól nem. Az alvó áldozat felébresztése egy általános cselekedet. Hatótáv: 10 láb.
30 ap. Súly: 1 ź font.
Eltünö tinta: A kék vagy vörös színü eltünö tintával írt üzenet egy óra elteltével láthatatlanná válik. Egyéb változatai egy napig, tíz napon át, egy hónapon keresztül maradnak láthatóak. Hö hatására (pl. közel tartva a pergament egy gyertyához) a tinta újra megjelenik. Az írás nyoma egy sikeres Észlelés próbával (NF 20) felfedezhetö az üres pergamenen.
5 ap. Súly: *
Szagüzö: Egy kis zsákocska, amelybe illatos növényeket gyüjtenek, vagy erös alkímiai porokat töltenek. Mindkét változattal meg lehet zavarni egy lény szaglását. A zsákocskát gránátszerü fegyverként eldobhatod, vagy szétszórhatod a tartalmát egy területen, így akadályozva a szagnyomot követö lények érzékelését (egy zsákocska tartalma 5 négyzetlábnyi területre elegendö). Szétszórva a szagüzö hatása 1 órán át tart. Ha dobod, akkor telitalálat esetén a zsákocska kiszakad, és a célpont egy jó nagyot szippant annak tartalmából. A célpontnak sikeres Szívósság mentöt kell dobnia (NF 18), vagy 1 percre teljesen elveszíti a szaglását. Az idötartam letelte után az áldozatnak újabb Szívósság mentöt kell dobnia (NF 18), és rontás esetén a szaglása egy teljes órán át használhatatlan marad. A szétszórt szagüzöbe az áldozat általában csak beleszippant. Ez esetben a hatás megegyezik az eddig leírtakkal, de a mentödobások értéke (NF 15). Az eldobott szagüzö hatással lehet egy legalább kicsi termetü lényre, vagy 5 négyzetlábnyi területen szétszórva minden maximum pici élölényre. Ha van legalább 5-ös Herbalizmus szakértelmed, +2 bónusz módosítót kapsz az elkészítéséhez. Hatótáv: 10 láb.
5 ap. Súly: *
Keverék krém: Ez a sápadt, halványszürke krém tompítja a test színét, szörzetét, pikelyét és hajét. Azt a mesterkélt hatást teszi lehetövé azoknak akik a krémet használják, hogy jobban beolvadjanak a háttérbe, az árnyékokba, könnyebbé téve a rejtözést. Felkenni a krémet egy egyszerü cselekedet, megszakító támadást von maga után. A keverék krém +1 alkímiai bónuszt ad a Rejtözés próbákra. A krém hatása 1 óra elteltével elmúlik. A krém nem teszi lehetövé hogy el tudj rejtözni nyílt átlátható területeken, vagy fedezék nélküli terepen.
50 ap. Súly: 1 font.
Fókuszáló gyertya: Ez a nagy zöld fokozatosan vékonyodó gyorsan leégö gyertya, mérete ellenére mindössze 1 óráig ég. Mikor ég egy ilyen gyertya, frissességgel tölti meg a levegöt, és csípös illattal. A gyertya nagy áldás azoknak akik fáradhatatlanul, buzgón mentális elfoglaltságot folytatnak, agymunkát végeznek. A karakterek akik az égö gyertyához 20 lábon belül vannak, +1 körülmény módosító bónuszt kapnak az Értékbecslés, Írás Megfejtése, Hamisítás, és Keresés próbákra. Amikor szakértelem próbát teszel, ami teljes egészében több, mint egy cselekedet (mint pl: írás megfejtése) a karakterek bónuszt kapnak az égö gyertyától ha a megfelelö távon belül vannak.
100 ap. Súly: 1 font.
Macskabüz: Egy adag ebböl az alkímiai vegyületböl a nyomaidra locsolva összezavarja a szaglás képességet idölegesen bármilyen teremtménynél. Bármilyen teremtmény követné a nyomodat szaglás segítségével, sikeres Túlélés próbát kell dobnia (NF 15), különben elveszíti a nyomodat. Ha a nyom elveszett, a teremtmény megpróbálhatja újra megtalálni, a Nyomkövetés képesség normál szabályai szerint, de a próba NF-je 2-vel megnö. A macskabüz szagának hatása 10 perc leteltével elmúlik. A macskabüz kilocsolása egy nyomra egy egyszerü cselekedet ami megszakító támadást von maga után.
50 ap. Súly: *
Távollátás olaja: Amikor felhasználod a szemeidre ezt a tiszta olajat, élesebben fogsz látni egy rövid ideig, +1 alkímiai bónuszt ad az Észlelés próbáidra 1 percen keresztül. Egy adag távollátás olaja bármilyen méretü teremtményre elég és kifejti hatását, de a teremtménynek kell hogy legyen szeme. Egy egyszerü cselekedet felvinni, ami megszakító támadást von maga után.
25 ap. Súly: *
Villanó golyó: Ezek az apró törékeny tárgyak gyakran gombnak vagy egyéb díszítésnek vannak álcázva. Távolsági támadással el tudod dobni a villanó golyót. Mikor kemény felülethez hajítják, felrobban egy ragyogó fényvillanás közepette. Minden teremtmény a robbanás 5 láb sugarán belül sikeres Szívósság mentöt kell dobjon (NF 15), vagy 1 körre megvakul és aztán elvakított (dazzled) lesz 1 körig még. Hatótáv: 5 láb.
50 ap. Súly: *
Szabadon siklás: Ezt a zöldes-szürke zselét a teremtmények börére, hajára, ruhájára vagy páncéljára szokták felkenni. Ez a zselé csúszós felületet képez, és szoros megragadás vagy tartás esetén +1 alkímiai bónuszt ad a Szabadulómüvészet próbákra 1 órán keresztül.
20 ap. Súly: *
Sólyom balzsam: Ez a sürü savas zselé ideiglenesen élesebbé teszi használója látását. Egyszer az elönyös hatás elenyészik, azonban a zselé égeti és csípi a szemet néhány percig. Miután szétkenték a zselét a szemen, +1 bónusz jár a Keresés és Észlelés próbákra 2 percig. Aztán -2 büntetés rájuk 10 percig. A karakterek felezhetik a büntetés idötartamát, ha kimossák a szemüket tiszta vízzel. Felvinni a zselét vagy kimosni egy szemet teljes körös cselekedetnek számít és megszakító támadást von maga után.
50 ap. Súly: *
A gyógyító balzsama: Ez a bársonyos, édes illatú balzsam a legjobban csillapítja, enyhíti a sebek, betegségek és mérgek hatását. A gyógyító balzsama +1 alkímiai bónuszt ad a Gyógyítás próbákra amikor segíteni kell egy érintett teremtményen. A hatása 1 perc múlva elmúlik. Egy adag elég egy Közepes teremtmény beborítására. Felvinni egy egyszerü cselekedet, ami megszakító támadást von maga után. Ezt alkalmazni egy egyszerü cselekedet elsö segélyre, sebkezelésre, méreg kezelésre.
10 ap. Súly: *
Éleshallás pora: Ez a száraz fehér por élesíti a teremtmények hallását amikor hallgatóznak. A por hatása csak rövid életü, így többen gyakran használják örök és örszemek elkerülésére amit azok egy terület hosszú idejü örzésére öriznek. Az éleshallás pora +1 alkímiai bónuszt ad a Hallgatózás próbákra 1 percen keresztül. Egy adag por elég bármilyen méretü teremtmény számára, de fülének kell lennie. A por felhordása egy egyszerü cselekedet, ami megszakító támadást von maga után.
20 ap. Súly: *
Zárnyitó zsír: Egy sürü, pirosas olaj ami meglazítja a mechanikai müködésü nemmágikus zárakat, lakatokat. A zsír hatása, hogy rövid idöre némi elönyt ad a zárnyitási kísérletekre. A zárnyitó zsír +1 alkímiai bónuszt ad a Zárnyitás próbákra az érintett zárra 1 percig. Egy adag zsír elég bármilyen méretü zárszerkezetre. Habár a zsír megfelel bármilyen fajta földi zárszerkezetre, nincs hatással mágikus zárakra. Felhordani a zsírt egy egyszerü cselekedet, ami megszakító támadást von maga után.
50 ap. Súly: *
A természet kortya: Ez a homályos kémiai anyga, csípös ízö folyadék. Amikor elfogyasztjuk, finom változást idéz elö a használója szaglásában. Az állatok jól reagálnak a folyadékot elfogyasztó karakterre, kevésbé érzik fenyegetve magukat és könnyebben megbíznak benne. Aki megissza a természet kortya üvegcse tartalmát, az +1 alkímiai bónuszt kap az Állatokkal Bánás és Vad érzék képességre (wild empathy, régen állati érzék szaki) a következö 12 óra idötartamára.
50 ap. Súly: *
Csendesláb: Egy finom szürke por, ami btompítja a zajt amikor bevonják vele a láb vagy a csizma talpát. +1 alkímiai bónuszt ad a Csendes Mozgás próbára 1 órán keresztül. Egy adag elég egy Közepes teremtmény egy pár lábára; minden további pár láb (vagy hasonló dolog) újabb adagot igényel. Felhordani egy egyszerü cselekedet, ami megszakító támadást von maga után. Ha csizmára vagy más lábat fedö dologra visszük fel, az elönyök elvesznek ha az adott dolgot eltávolítjuk. Hasonkóképpen ha valaki a börére viszi fel és lábbelit vesz fel.
50 ap. Súly: 1 font.
Biztos fogás: Ez a sürü fehér krém mikor felkenik a kézre és lábfejre, megerösödik és jobb fogást ad, így könnyebb lesz a mászás. +1 alkímiai bónuszt ad a Mászásra 1 percen keresztül. Egy adag elég hogy beborítsa a kezeket és a lábfejet egy Közepes méretü karakternek. Felvinni egy egyszerü cselekedet, ami megszakító támadást von maga után.
20 ap. Súly: *
Légzés maszk: Ez a maszk a karakter orrának és szájának egész felületéhez hozzáidomul. A tárgy jelentös része egy szövetköteg, amely lyukacsos, szivacsszerü anyagot tartalmaz. Felölteni és levenni egy mozgás cselekedetet igényel, és amint lélegzel egyet rajta, ez az elöny onnantól 1 óráig tart (vagy kevesebbig ha víz alatt teszed).
Egy teremtmény aki a légzés maszkját viseli, +5 körülmény módosító bónuszt kap a Szívósság mentödobására légimérgek (inhaled) ellen. Továbbá a viselöje tud lélegezni a víz alatt, mintha a vízlégzés (water breathing) varázslat hatása alatt lenne, noha a víz alá merülés csökkenti 10 percre a hatóidöt (vagy kevesebbre, ha kevesebb, mint 10 perc van hátra).
60 ap. Súly: *
Sistergö por: Ez az alkímiai por hangos recsegö-ropogó hangot hallat, egy seprünyél eltöréséhez hasonlót, valahányszor összeütik vagy megütik. Egy csomag 5-láb sugarú területet tud lefedni; a porral való terület lefedése egy teljes-körös cselekedetet vesz igénybe. Egyszerre egy helyen az anyag 1 óráig marad hatékony és -10 büntetést ad a Csendes Mozgás próbákra azoknak akik a területen haladnak át.
30 ap. Súly: *
Gyors fáklya: Ez a tárgy tartalmaz egy viaszos papír csövet egy rövid fa nyél belsejében. Az ellenkezö végén a nyél viasszal van tömítve, és az egész tárgy körülbelül akkora méretü, mint egy normál fáklya. Egy alkímiai anyagba van csomagolva a csö belseje, és meggyullad amikor levegövel kerül kölcsönhatásba. Villan egyet a fáklya amikor eltávolítják a viasz pecsétet, ez mindössze egy gyors cselekedetet vesz igénybe.
A meggyújtott fáklya ragyogó fehér fényt produkál, ami 30-láb sugárban világít és homályosan 30 lábon túl.
A gyors fáklya 10 percig ég, egyenletesen nagy szélben vagy víz alatt (habár meggyújtani nem lehet víz alatt). A gyors fáklya eloltása lehetséges homokba temetéssel (vagy hasonló anyagba) vagy elnyomni egy nem éghetö anyaggal. Mindegyik módszer egy teljes-körös cselekedetet vesz igénybe; ha egyszer eloltották, nem lehet újra meggyújtani.
5 ap. Súly: 1/2
Sikító flaska: Ez a tartály vastag börböl készült varrott fedövel és szüken illesztett oldózsinórral. A oldózsinór meghúzásával a flaska kinyílik és aktiválódik a benne lévö alkímiai anyag. A flaska éles, magas hangú sikoltást áraszt magából 15-láb tölcsérben, kúpban (cone). Bármi a kúpban 1D8 hangsebzést szenved el, és megsüketül 1 percre (Szívósság NF 15 semlegesít).
40 ap. Súly: 1
Csöpögö flaska: Ez a tárgy olyan, mint egy üres fél-gallonos vizestömlö légmentesen lezárva. Amikor kinyitják és lvegövel érintkezésbe lép, egy a flaskán belüli alkímiai anyag lassan iható vizet termel. 8 uncia vizet termel óránként (teljesen 8 óra alatt telik meg). A vizet ki lehet önteni vagy egyszerüen a tömlöben hagyni.
50 ap. Súly: *; tele: 4.
Víztisztító tabletta: Ezek a kis fekete pirulák erösen kátrány szagúak. Beleejtve egy víztisztító tablettát egy gallon vízbe, megtisztítja a vizet a betegségtöl, méregtöl és más mocskos méreganyagól. Az így kezelt víz homályos és kátrányszagú, nyálkás fekete lecsapódás van a felszínén, de biztonságosan megiható. Mágikus folyadékok (mint az italok, olajok és mágikus mérgek) immunisak a víztisztító tabletta hatására. Olaj vagy alkohol alapú folyadékokra szintén nincs hatással.
1 ap.
Napi-járás kapszula: Ez a világoskék kocsonyás, tojás alakú dolog amikor beveszik, egy humanoid teremtménynek napi 10 órai járást biztosít (a normál napi 8 óra helyett) Állóképesség próba dobás elött amit sebzés elszenvedése ellen kell dobni fáradtság esetén. Ha többet gyalogolsz, akkor az eröltetett menetnek számít, mint normál esetnél (164. oldal PHB). Ha úgy használjuk fel a második kapszulát, hogy még nem telt el 24 óra, nem lesz hatása.
10 ap.
Vastartalmú víz: Egy fél-incs átméröjü üveggolyó, amiben rozsdásvörös folyadék van, benne fekete úszó részecskékkel. A vastartalmú víz golyót el lehet dobni távolsági érintö támadással, a hatótávja 5 láb. Vagy be lehet tölteni parittyába és lövedékként használni. Amikor szilárd felülethez csapódik a golyócska szétreped és szétspriccolja a belsejét. Bármilyen teremtmény akinek sebzéstürését legyözi a hidegvas, másnéven amiknek ez a gyengéje, az 1D6 pontnyi sebzést szenved el, émelyegni kezd (sickened condition) 1 körre amikor becsapódik a vastartalmú víz golyó (egy sikeres Szívósság mentödobás NF 12 semlegesíti az émelygés állapotot, de a sebzést nem). Más teremtményeket nem sebez a vastartalmú víz golyó.
20 ap.
Hamisítók papírja: Ez a normál-kinézetü papírlap egy alkímiai anyagba mártva készült, a lap csaknem átlátszó egy órán keresztül hö hatására. Az egyelöre üres lapot bármilyen irományra rá lehet tenni és át lehet másolni, +2 alkímiai bónuszt ad a Hamisítás próbákra amikor ezt használod. Egyszer az alkímia anyag elveszíti ezt az erejét, nem lesz hatékony és megkülönböztethtetlen lesz egy normál papírdarabtól, minden szempontból annak kell tekinteni (és nem lehet újra aktiválni).
10 ap.
Ellenállóság elixír: Aki megízlelte ezt a krétás, meszes zöld folyadékot, az azonnal alkalmazkodik a körülményekhez. A következö 12 órában az elixír felhajtója +4 alkímiai bónuszt kap minden tulajdonság próbára, szakértelem próbára és mentödobásra az extrém természeti körülmények ellen, mint a meleg vagy hideg idöjárás 302. oldal DMG).
25 ap.
Folyékony napfény: Egy fáklya fényével ragyog. Ez egy golyó, egy fél-incs átméröjü üveggömb, ami aranyszínü folyadékot tartalmaz. Lehet dobni távolsági érintéses támadással, hatótávja 5 láb. Vagy be lehet tölteni parittyába lövedékként. Amikor szilárd felületnek csapódik a golyó, szétreped és szétspriccol a benne levö folyadék. A folyadék folyamatosan egy fáklya fényével ég 1 körig miután levegövel kölcsönhatásba lép. Azok a teremtmények akiknek fény érzékenységük van, elvakulnak (dazzled) 1 körre, ha eltalálja öket a folyékony napfény golyó. A golyó 1D6 pontnyi sebzést okoz a vámpíroknak, vámpír ivadékoknak, vagy bármilyen más teremtménynek akire hasonlóan ártalmas a napfény.
20 ap.
Bátorság: Ez az utcai neve annak a kémiai anyagnak, amit folyékony bátorságként is ismernek. Egy aranyszínü szirup egy áttetszö üvegpalackban kék és piros erezetü festéssel keverve. Egy adagot felhajtva a bátorság +2 alkímiai bónuszt ad a félelem elleni mentödobásokra 1 órán keresztül.
25 ap.
Ezüstpor: Ez a finom ezüstpor fény alatt csillog és egy fél-incs átméröjü üveggömbben van tartva. Az eszüstpor golyót lehet dobni távolsági érintéses támadással, hatótávja 5 láb. Vagy be lehet tölteni parittyába lövedékként. Amikor szilárd felületnek csapódik a golyó, szétreped és szétspriccol a benne levö folyadék. Bármilyen teremtmény akinek a sebzéstürésében az ezüst a gyengéje, 1D6 pontnyi sebzést szenved el ettöl, és émelyegni kezd (sickened condition) 1 körre amikor becsapódik az ezüstpor golyó (egy sikeres Szívósság mentödobás NF 12 semlegesíti az émelygés állapotot, de a sebzést nem). Más teremtményeket nem sebez az ezüstpor golyó.
20 ap.
Rozsdakocka: Ezek a rozsdás vasból készült rozsdakockák néha dobókockának vannak álcázva. A rozsdakockát lehet dobni távolsági támadással, hatótávja 5 láb. Vagy be lehet tölteni parittyába lövedékként. Amikor szilárd felületnek csapódik, a kocka kettéhasad és a benne lévö finom vasrozsda por kiszabadul. Egy fémböl készült tárgy vagy teremtmény amit eltalálnak a rozsdakockával, azonnal elszenved 1D6 pontnyi sebzést (keménységtöl függetlenül) plussz még a következö 2 körben körönként 1D6-ot. A lény egy mozgás-cselekedettel le tudja porolni magáról a port.
100 ap.
Vegarúd: Ez az erös, 4 inch hosszú zöldségrúd egy napi élelemnek felel meg. Aki elfogyasztja (ami kábé 10 percbe telik) az a napi szükséges tápértéket megkapja plusz egy napi élelemnek megfelelöen tölti tele a gyomrot, persze az ízt leszámítva. Azonban ha 24 órán belül egy második vegarudat is elfogyaszt, akkor 1 órára megbetegszik. A vándorok és fejvadászok csak akkor visznek magukkal ilyet, ha huzamosabb idöre a vadonban vannak, és akkor se szívesen.
1 ap.
Méregfog: Az alkímiai kapszulák találékonyságától (Complete Adventurer 119. oldal) folyamatosan kutatták az egyre kisebb alkímiai anyag kézbesítö eszközöket. Az aktuális csúcsa eme teljesítménynek a méregfog forma. Elkészítve külsöre megegyezik a viselöje valódi fogával (beleértve a fogkövet, rendszertelen szennyezödést és az elkerülhetetlen tátongó lyukakat) a méregfogban egy adag kontakt vagy légi mérget lehet tartani.
A méregfog aktiválásához a viselöjének olyan erösen kell ráharapnia, hogy eltörjön (vagy leharapnia), aztán kiköpni vagy kilehelni a mérget a célpont teremtményre. Ez egy egyszerü cselekedetet vesz igénybe, és távolsági érintéses támadás, de nem vált ki megszakító támadást. Ha a támadás talál, a célpont méregnek teszi ki magát és normálan méreg elleni mentöt kell tennie. A méregfog aktiválásával önmagát is kiteszi a viselöje a méregnek.
30 ap. + méreg ugyebár
Savközömbösítö: Csökkenti az erejét a nem-mágikus savnak, amiket pl elöszeretettel használnak dungeonok csapdáiban.
Leírás: Ez egy fehér síkos anyag, megjelenésében a szappanhoz hasonló. Ezt ökölnyi méretü darabokban készítik és árulják, barna viaszos papírba csomagolva. Savba dobva pezseg és habzik 5 másodpercig, hangosan kavarja a savat. A semlegesített sav gyengén színezett víznek tünik, az eredeti savnak egy kevés árnyalatát megtartva mindenféle szag nélkül.
Aktiválás, használat: A savsemlegesítö darabkát simán a savat tartalmazó edénybe kell dobni (szabad cselekedet). Nem fontos kicsomagolni, mivel a sav elég erös a csomagolópapír felemésztéséhez. A semlegesítés egy teljes körbe telik, a sav a következö kör elejéig teljes hatékonysággal müködik.
Ha úgy kerülsz savba, hogy egy ilyen semlegesítöt hordasz magadnál, akkor azonnal aktiválódik, kivéve ha valami erösebb például fém tárolóban van. Akkor is aktiválódik ha véletlenül sav fröccsen rá, ezért ha savat tartasz, jobb edényben tárolni.
Hatás: A savsemlegesítöt 10 köblábnyi nemmágikus savba dobva azonnal hatástalanítja azt, vagyis a vele való késöbbi érintkezés már nem okoz sebzést. HA viszont teljesen megmártózunk a semlegesített savban, 5d6 sebzést okoz körönként (a szokásos 10d6 helyett). Az eképp semlegesített sav már nem bocsát ki mérgezö gázokat (DMG 302). Nagyobb mennyiségü savhoz több adag semlegesítö kell, 20 köblábnyihoz már 2 rög kell.
A semlegesítö kevésbé hatásos a mágikus savakkal szemben, amelyek 3d6 kör után visszanyerik az eredeti erejüket.
Ha nyakba akasztva vagy a testeden máshol szabadon hagyva hordod a semlegesítöt, akkor az 1 percen át képes a savas támadások folytatólagos sebzéseit elnyelni (az elsö aktiválástól számolva). Az alap savsebzés ellen nem véd.
50 ap. (készítési ár: 17 ap). Súly: 1
Égkö:
Ez a lila kristályékkö olyan alkimista vegyülettel lett kezelve, ami nap/hold helyzetétöl függöen reagál. Akár zárt térben vagy a föld alatt is meg tudod állapítani az aktuális napszakot és az idöt.
Leírás Az égkövek lilás iolit drágakövek, áttetszö kristályszerü kinézettel. Miközben a szent test (a nap, ezzel van összhangban a kristály) az égen van, egy kis sárga fénypont halad a kristályban az egyik oldalról a másikra (mint a nap), ami alapján meg lehet becsülni az idöt (a fénypont napkeltekor jelenik meg) akár nappal, akár éjjel.
Használat: Létrehozásakor azonnal aktiválódik, csupán olyasvalakire van szükség, aki megérti mire való, képes a nap állásából idöt meghatározni.
Hatás: Az egyik kö (ami a napra reagál) nappal mutatja a helyzetét és este sötét marad, míg a másik a holdra reagálva mutat hasonlót. A kövek föleg olyan mágiát használóknak hasznosak, akiknél fontos, hogy egy adott idöpontban memorizálják a varázslataikat. A holdra érzékeny égkövek képesek a hold aktuális állapotát is megmutatni (telihol, félhold).
110 ap. (készítési ár: 20 ap + egy 50 ap értékü iolit drágakö). Súly: 1/2.
Nehéz lehet olyan lények közelében lenni, amelyek képesek a falon vagy bármilyen akadályon átmenni. Viszont egy szellemelhárító masszával bekent sátor például megakadályozza, hogy este a táborhelyünk átjáróház legyen.
Leírás: A Szellemelhárító massza koncentrátum egy sürü zöld, érintésre melegnek tünö iszap. Általában fémfiolában tartják, és használat elött vízzel keverik. Az így elökészített trutyi világosszöld, nyúlós, szaga a halott húshoz hasonlít.
Aktiválás: 1 gallon vízzel kell keverni. A keverék ezután minden nem élö felületen szétterjed, általában a szoba falán. Egy 10 négyzetlábnyi felület befedése kábé 1 perc, kb ennyire elég 1 gallonnyi trutymó. Függetlenül attól, hogy felkentük-e vagy a tárolójában hagytuk a vízzel kevert masszát, az 1 óra elteltével kiszárad.
Hatás: Amikor az SZHM megszárad, átveszi annak a felszínnek a szerkezetét amit beterített. Az anyagtalan lények többé nem képesek áthatolni rajta, pont úgy, mint ahogy a normál lények sem tudnak. A fal egyben a éteri (ethereal) síkon is létezni fog, szóval az azon a síkon levö lények se képesek átlátni vagy áthatolni rajta. Egy szoba falának kezelésekor ne feledkezzünk el a padlóról/ plafonról se! Az SZHM a felviteltöl számítva 4d6 óráig tart.
150 ap. (készítési ár: 50 ap). Súly: 1.
A lávakövek lehütik az olvadt szikla egy részét, és az így keletkezett kis részekre lépve át lehet rajta kelni.
Leírás: a lévakö egy hideg tapintású apró kavics, amit ha a lávába dobnak rögtön elsüllyed, és lefelé menet lehüti a környezetét. Az eredmény egy 2 láb átméröjü szilárd köoszlop, aminek a teteje magának a lávának a felszíne.
Aktiválás: Csak azután aktiválódik miután teljesen elmerült a lávában. Egy mozgás-cselekedetként a lávába (egy szomszédos kockába) dobva létrejön a lávasziget és egy második mozgáscselekedettel rögtön rá is lehet lépni, még ugyanabban a körben. A követ a távolba dobva (támadásként) is létrehozható egy ilyen kis sziget, a gránátszerü távolsági fegyverek (throwing splash weapons (PH158) szabályait alkalmazva. A létrejött lávasziget 3d8 perc elteltével elkezd megolvadni és ismét folyékony lávává válik. Egy körrel az olvadás elött narancsosan világítani kezd és 1d6 tüzsebzést okoz bárkinek aki rajta áll. A következö körben a sziget elolvad és aki rajta volt az az égö lávába esik.
Hatás: Mozgáscselekedetként biztonsággal átléphetsz a szomszédos lávaszigetre, vagy fele mozgássebességgel végiglépdelhetsz az elözöleg "felszórt", szigetekböl álló úton, ha egymáshoz képest 5 lábon belül vannak. Ehhez sikeres (NF 10) egyensúlypróbát (balance) kell dobni. Ha 4-el vagy kevesebbel rontod el akkor meginogsz, majdnem beleesel a lávába, és ebben a körben már nem haladhatsz tovább elöre. Ha 5-el vagy többel rontod el, beleesel a lávába. A lávaszigeteken csak kicsi vagy közepes lények tudnak megállni.
DC 20 Craft (alchemy) check, 16 gp.
Tipusai: A nagyobb (greater) lávakövek krumpli méretüek és 6 láb átméröjü szigeteket hoznak létre, amelyeken már a nagy méretü lények is közlekedhetnek, ugyanúgy (NF 10-e)s egyensúlypróbával. Az ilyen nagyobb méretü szigeteken a közepes vagy kisebb lényeknek csak (NF 5-re) kell dobni.
Súly: 0. (sima) vagy 1. (nagyobb).
24 ap a kisebb (standard) vagy 114 ap a nagyobb (greater). (készítési ár: 16 ap).
A legtöbb zár esetében a mechanikus részek a súrlódás elvére építve tartják meg a pozíciójukat. Ha viszont párszor befecskendezünk (spriccelünk) egy ilyen zárcsúsztatót, akkor a részek meglazulnak, lazítanak, és sokkal könnyebbé válik a tolvajkulccsal való zárnyitás.
Leírás: A zárcsúsztató egy síkos barna trutyi amely leginkább a hétköznapi (folyékony) zsírra emlékeztet. Kis hosszúnyakú bádogtégelyben tartják, ám a zsírral ellentétben ez erösen ragaszkodik ahhoz a felülethez amire felvittük, így nem kell attól tartani, hogy a kezünk vagy a felszerelésünk koszos lesz a zár olajozása közben. Ez ráadásul nem éghetö, ami miatt a kalandozók kedvence, hiszen a lángfújó lények vagy csapdák nem gyújtják be.
Aktiválás: A bödön csúcsos végét a kulcslyukba, zárba vagy más szerkezetbe kell dugni majd (egy normál mozgáscselekedettel) be kell fecskendezni. A zárcsúsztató mechanikus csapdák vagy szerkezetek hatástalanításánál is segíthet. Ha a szerkezetnek vannak fémalkatrészei és a fecskendezö végével hozzájuk tudsz férni, akkor lespriccelheted öket. Egy doboz zárcsúsztató 10 adagot tartalmaz.
Hatás: Felvitel után a cumó +2 alkímia módosító bónuszt ad a Zárnyitás próbához. Csapdához vagy szerkezethez használva a +2 bónuszt a Eszköz Hatástalanítása (disarm device) próbához lehet hozzáadni. A hatás addig marad meg a záron vagy csapdán, amíg alaposan le nem tisztítjuk (egy teljes körös cselekedet).
180 ap. (készítési ár:60 ap). Súly: 1/2.
Ezt a trutyit a gnóm alkimisták fejlesztették ki (a lángoló fegyverek alternatívájaként) olyan lények ellen, amelyek természetes regenerációval rendelkeznek. A méreg bizonyos lényeknél megakadályozza a hús újraépülését, épp ezért gyakran használják olyan teremtmények ellen, amelyek szokatlanul gyorsan gyógyítják a sebeiket.
Leírás: A Trollromboló egy ragadós kék szurokszerü anyag, amelyet általában fémedényben tartanak.
Használat: sebméregként müködik (DMG 296), amelyet harc elött a fegyverre szokás felvinni. Sikeres találat esetén (vágó vagy szúró fegyverrel) az eképpen kezelt fegyver megmérgezi a célpontot. Mivel csak egy eröteljes sebzés kíséretében hatásos, így a kalandozók rizikó nélkül hordhatják maguknál, nem okoz problémát, amíg nem kenik bele mélyen a saját sebükbe.
Hatás: A mérgezett fegyverrel eltalált lények elvesztik a regenerációjukat (ha volt) az adott támadással szemben (vagyis az igy okozott sebzés nem regenerálódik, de ha más nem mérgezett fegyverrel máshol eltalálják, ott ugyanúgy regenerálódik). A felvitt adag csak a következö támadás erejéig hatásos, a soron következö támadások már nem akadályozzák a regenerációs képességet (hacsak nem visznek fel több trollrombolót a fegyverre).
90 ap. (készítési ár: 30 ap). Súly: -.
Palackozott levegö: Ez a sürü göz másodpercek alatt eltünteti a ködöt, füstöt, felhöket, igy tisztán tudsz látni.
Leírás: A palackozott levegö kék-színezetü folyadékot tartalmaz egy üvegcsében. Csípós szagot bocsát ki. Amikor kinyitják az üvegcsét, a folyadék párává változik (kipárolog), szétterjed, és létrehoz egy egy kis, friss levegövel teli zónát.
Aktiválás, használat: A palackozott levegö aktiválása amikor az le van zárva, kinyitást igényel (normál cselekedet).
A palackozott levegöt lehet dobni is gránátszerü fegyverként; az üvegcse széttörik és elbontja, feloldja, eltörli a ködöt levegövé alakítva azt.
Hatás: A palackozott levegö megtisztítja a ködöt, füstöt és más gázokat a betöltött négyzeten. Ha van nálad egy másik fiola is miközben kinyitod, a közvetlen melletted levö valamelyik másik négyzetre is kiterjesztheted a hatását.
Csak az az egy négyzet fog megtisztulni a tieden kívül. Egy a négyzetben álló teremtmény megkapja a takarás elönyeit azokkal szemben akik a tiszta területen kívül vannak, de elveszíti azokkal szemben akik a megtisztított négyzet(ek)re belépnek. Miután ki lett engedve a fiolából, a palackozott levegö 2d4 körig tart, utána eloszlik (az üvegböl is minden felhasználódik).
50 ap. (készítési ár 17 ap). Súly: -
Vértszigetelés (flaska): Ezt a sürü, vörös szirupos keveréket a páncélzat belsö részére kenve alkalmazzák. Amikor a keverék érintkezésbe lép a testtel, höt és izzadságot fejleszt és felpuffad, csapdába ejtve ezáltal a test höjét, melegét szigetelést nyújtva így a viselöjének a hideg hatások ellen. 24 órával az alkalmazás után a páncél szigetelést viselö páncél +5 körülmény módosító bónuszt ad a Szívósság mentökre amit a hideg idöjárásnak kitett karakter dobna.
50 ap. Súly: 2.
Fagypor (üvegcse): Olyan mint a só, de érintésre sokkal finomabb. Egy üvegcsényi fagyport valamilyen folyadékba szórva elég lesz ahhoz, hogy azonnal 1 köblábnyi szilárd folyadékká faggyon. Ha nagyobb tömegü vízbe vagy folyadékba helyezik bele, a fagypor 1 láb átméröjü jéglabda lesz. Ha egy locsolt, nedves padlóra öntjük az üvegcsényi fagyport, akkor egy 10 lábas négyzetnyi területet bevon jéggel. A fagyport veszélyes megenni; bárki aki elég ostoba, hogy lenyeljen egy üvegcsényi fagyport, 2D6 pontnyi hidegsebzést szenved el a fagypor megfagyazstja (freeze-burns) a száját és a torkát. Egy sikeres Szívósság mentö dobás (NF 15) felezi a sebzést.
100 ap. Súly: 1.
Fagyást kezelö balzsam (tégely): Ez a halványsárga krém azonnal enyhíti a fagyás sebzéseket. Nem gyógyítja meg a fagyás sebzést (lásd 17. oldal - Frostburn), de ideiglenesen elnyom maximum 2 tulajdonságpont sebzést, amit a fagy okozott. Az enyhítés hatékonysága elmúlik egy óra után, aztán amelyik tulajdonságpont sebzés el lett nyomva, visszaáll.
50 ap. Súly: 1.
Jégkréta: Változatos színekben található. Ezeket a puha rudakat jeges felületeken lehet használni ideiglenes jelek rajzolására, az öskori krétarajzokhoz hasonlóan ahogy aakkor palát vagy követ használtak.
20 ap. Súly: -
Olvasztópor (üvegcse): Ugyanazon az alapelven müködik mint a fagypor, az olvasztóporral jeget megszórva az azonnal elolvad. Egy üvegcsényi olvasztópor elég, hogy felolvasszon 1 köblábnyi jeget. Felolvasszon egy 10 négyzetlábnyi (10 square feet) felületet, egy üvegcsényi olvasztópor csinál 1 incs mély víztócsát, ami gyorsan újrafagy. A por keserü ízü, de csak azon teremtmények számára káros ha megeszik, akik a hideg altípusba tartoznak. Az ilyen teremtmények 2D6 pontnyi savsebzést szenvednek el, amint a por kiszárítja és feloldja öket. Egy sikeres
Szívósság mentö dobás (NF 15) felezi a sebzést.
25 ap. Súly: 1.
Sarki bör (flaska): Ez a afakó fehér krém korlátozott védelmet ad a hideg-alapú sebzések ellen. A sarki bör hatástalanná válik 5 pontnyi hideg sebzés elnyelése után. Ha nyelt el sebzödést ha nem, 1 óra elteltével mindenképp elveszíti a hatását. A sarki bör hatása nem halmozódik más hideg elleni mágikus védelmekkel. Mágikus hatások, mint az ellenállás elemeknek (resist energy) feleslegessé teszik, hatálytlanítják a sarki bör adta védelmet. A sarki bört felhelyezni 1 percbe telik.
25 ap. Súly: 1.
Borotva jégpor (üvegcse): Ez a szemcsés fehér por bármilyen jeges felületet megszóra alakul ki; egy üvegcsényi elég ahhoz, hogy 5 lábas négyzetnyi területet bevonjon. A bevont területen azonnal több száz apró borotva-éles jégkristály nö, ezek a kristályok úgy müködnek, mint egy területet borító borotva jég (lásd 16. oldal - Frostburn). A borotva jeget nehéz észrevenni; egy sikeres (NF 20) Túlélés próba felfedi a veszélyt, máskülönben az áldozat nem fog rájönni a fájdalmas jég valódi jellegére amíg rajta jár. Egy teremtmény aki hideg altípusba tartozik, használhatja egy egyszerü cselekedet során beszórva magát ha van valamilyen természetes fegyvere, és így +1 erösítö (enhanceme) bónusz módosítót kap vágó sebzésként a természetes támadásaira 1 órára.
50 ap. Súly: 1.
Bálnazsír (flaska): Ez a sürü áttetszö zsír kinézetre keveréke az olvadt bálazsírnak és különféle ásványi poroknak és
viaszos növényeknek. Ezt a rosszagú dolgot kell felhasználni közvetlenül a börre (1 percbe telik) hogy hatásos legyen; egyszeri használatkor a zsír szigeteli a használóját a kóros lehüléstöl (hypothermia), teljes védelmet ad a hipotermia hatásaitól mindaddig, amíg fennáll. A bálnazsír elveszti hatékonyságát a felviteltöl számított 1 óra után. Nem oldódik vízben, de alkohollal gyorsan eltávolítható. Amikor elhasználódik csípös, metszö szagot áraszt magából, lehetövé téve a szaglás képességgel rendelkezö teremtményeknek, hogy megérezzék a normál távolság duplájáról is.
75 ap. Súly: 2.
Páncélfényezés (flaska): Ezt a fémes festést a páncél külsö részére felhordva alkalmazzák (1 perc felvinni), ami fényes, csillogó felületet eredményez és ami visszatükrözi a napfényt csökkentve ezzel a meleg idöjárás hatásait a viselöjének. 24 órával a felhordás után a páncélfényezés +2 bónuszt ad a Szívósság mentödobásokra amiket a höség veszélyeinek elkerülésére dobnak. A páncélfényezés megemeli a höség elleni védekezésed szintjét egy lépéssel (lásd. 14. oldal - Sandstorm). A páncélfényezés nem hatásos nap nélküli forró környezetekben, mint a Tüz Elemi Síkja.
50 ap. Súly: 1.
Feketeszem (üvegcse): Ezzel az olajos festékkel körbekenve, befeketítve a szemek tájékát és az arcot, csökkenti a ragyogó nap hatását védelmet nyújtva a vakító napfénytöl 4 órán át.
1 ap. Súly: 1/2.
Mély korty: Ez a por sónak, szárított gyógyfüveknek és sivatagi növények kivonatának a keveréke. Víz hozzáadásával megnöveli a tested folyadék megörzését és segít ellensúlyozni a kiszáradás (dehidratáció) hatásait. Egy csomag mély korty 1 gallonnyi oldathoz elég, ami +5 bónuszt ad a Gyógyítás próbákra amikor a dehidratációt próbálod meg kezelni (lásd 15. oldal - Sandstorm).
10 ap. Súly: 1/2.
Vastövis kivonat (flaska): A vastövis növény rendkívül szívós biológiai szövetü, megelözi a vízveszteséget. Ez a növényi kivonat megkeményíti a puha tárgyakat vízálló tartályt készítve ezáltal és ellenálló, merev ruházatot, ami némi védelmet szolgáltat. Egy flaskányi vastövis kivonat egy tipikus ruházat kezeléséhez elég, megnövelve a ruházat vért bónuszát +1-el. A vastövis kivonat nem növeli meg olyan anyagoknak a védelmét, ami már alapban védelmet ad. Amikor felvisszük a ruházatra, börre, vagy hasonló anyagra, a vastövis kivonat megnöveli a keménységét 1-el, a maximum 5 lehet. Mindkét elöny érvényét veszti egy hét múltán, vagy ha a tárgyat teljesen kimossák.
25 ap. Súly: 1.
Hidegvér balzsam (agyagedény): Ez a kis agyagedény több unciányi gyöngyszerü balzsamot tartalmaz, ami egy Közepes méretü teremtmény befedésére elég. A balzsamot a börödre felkenve megnöveli a höség elleni védelmi szintedet egy lépéssel (lásd 14. oldal - Sandstorm). A balzsam ezenfelül ad +1 körülmény módosító bónuszt a höség ellenállására tett Szívósság mentödobásaidra forró környezetben.
50 ap. Súly: 1/2.
Naptej: Ez az áttetszö zöld folyadék tartalmaz lédús növényi kivonatokat összekeverve kaméleonok börének olajával. Napfénynek kitéve kissé megbarnul. Egy flaskányi elegendö, hogy megvédjen egy Közepes méretü teremtményt a leégésnek köszönhetö kábító sebzéstöl (lásd 18. oldal - Sandstorm) 4 órán keresztül.
20 ap. Súly: 1.
Vérvirág balzsam: A vérvirágok piros levelü vadvirágok mágikus tulajdonságokkal. Nyílt területen gyakoriak ahol csatatér volt, most csak Chult és Mhair dzsungeleinek mélyén található meg.
A vérvirág balzsamot rá kell dörzsölni a testre mielött sebzödés érné. Attól kezdve az apró sebek gyógyítása (cure minor wounds) varázslat elönyeit élvezi amikor bárki 25 lábon belül kimondja a balzsam készítésekor megszabott parancsszót. A vérvirág balzsam aktív marad amíg a parancsszó el nem hangzik, vagy amíg legalább negyed gallon folyadékkal le nem mossák.
10 ap. Súly: -.
Anyag beazonosítása: NF 25. 1 ap próbálkozásonként, 20 ap a biztosra menés.
Varázsital beazonosítása: NF 25. 1 ap próbálkozásonként, 20 ap a biztosra menés.
sav elkészítése: (Átlagos) NF 15.
Méreg beazonosítása: NF 20. (lásd méreg észlelése vari)
Gyenge sav: NF 10
Átlagos sav, Eltünö tinta, Szagüzö, Csöpögö flaska, Napi-járás kapszula, Jégkréta, Feketeszem, Mély korty: NF 15
Erös sav, Alkimista tüz,, Füstág, Gyújtósgally, Keverék krém, Macskabüz, Távollátás olaja, Szabadon siklás, A gyógyító balzsama, Éleshallás pora, Zárnyitó zsír, Csendesláb, Biztos fogás, Ellenméreg kapszula, Vasember kapszula, Stabilitás kapszula, Sistergö por, Gyors fáklya, Vastartalmú víz, Hamisítók papírja, Ellenállóság elixír, Ezüstpor, Vegarúd, Sav közömbösítö, Lávakövek, Fagyást kezelö balzsam, Olvasztópor, Vastövis kivonat, Hidegvér balzsam, Naptej, Vérvirág balzsam: NF 20
Ellenméreg, Napfénypálca, Ragacszacskó, Mennydörgökö, Alkímiai altatógáz, Fókuszáló gyertya, Villanó golyó, Sólyom balzsam, A természet kortya, Ugrás kapszula, Sebesláng, Sebesfagy, Sebesszikra, Sikító flaska, Légzés maszk, Bátorság, Méregfog, Palackozott levegö, Égkö, Zárcsúsztató, Trollromboló, Vért szigetelés, Fagypor, Sarki bör, Borotva jégpor, Bálnazsír, Páncélfényezés: NF 25.
Sebesezüst, Víztisztító tabletta, Folyékony napfény, Rozsdakocka, Szellemhárító massza: NF 30.
Eröskar kapszula, Fürgelépés kapszula, Szellemgyilkos: NF 35.
Találat: 3371